Кейс 1. А. Урок української мови на кухні: мовний омлет...
https://www.youtube.com/watch?v=-QeULo_nQr8
1. Оголошення теми уроку (традиційне; не традиційне).
2. Мета уроку визначена (чітко, конкретно, дидактично правильно, дидактично виправдано; недостатньо чітко, неконкретно чи не визначено).
3. Види навчальної діяльності на уроці (взаємопов’язані, недостатньо логічно пов'язані, зумовлені темою і метою уроку, не зумовлені змістом уроку та поставленим навчальним завданням), спрямована на формування лише ЗУНів чи компетентностей (предметної і ключових; лише предметної).
4. Використані методи, прийоми навчання (ефективні, малоефективні, неефективні; одноманітні, різноманітні; доцільні, стимулювальні, нестимулювальні; передбачають репродуктивний, продуктивний, дослідницький, варіантний, комбінований характер навчальної діяльності учнів).
5. Форми навчання (учитель застосував групові, парні, індивідуальні, комбіновані форми роботи, які сприяли чи не сприяли формуванню мовно-мовленнєвих умінь і навичок).
6. Використання засобів навчання (таблиці, картини, інфографіки, презентації і ін.).
7. Зворотний зв’язок (достатній, посередній, незадовільний).
8.Темп уроку (високий, уповільнений). Працюють на уроці (усі учні класу, більшість, менша частина, окремі учні).
9. Мовно-мовленнєва діяльність учнів (повністю, частково) спрямована на формування, активізацію ЗУН, автоматизацію умінь (фонетичних, лексичних, граматичних, стилістичних, комунікативних, аудіювання, діалогування, монологічного мовлення, читання, письма); відповідає (частково відповідає, не відповідає) визначеній меті уроку.
10. Мовлення учнів має (рецептивний, репродуктивний, умовно продуктивний, продуктивний характер), комунікативне зумовлене (повністю, частково), комунікативно не зумовлене.
11. Учні оперують (фонетичним, лексичним, граматичним) матеріалом на рівні (звуків, слів, речень, реплік, висловлювання) з використанням (без використання) навчальної опори (зразків, аналогій, алгоритмів, схем, таблиць, ілюстрацій та ін.).
12. Учні проявили (стійкі, слабкі, незадовільні) мовно-мовленнєві ЗУН, ставлення, досвід під час роботи з мовним матеріалом, у ситуаціях спілкування, аудіювання, читання (про себе, вголос, синтетичного, аналітичного).
13. Типовими недоліками в предметній підготовці учнів є (недосконале мовлення, обмежений лексичний запас, незнання або недостатнє усвідомлення граматичних форм, структур, недостатні навички самостійної роботи без використання навчальних опор, невміння користуватися довідками, підказками, словниками, уповільнена реакція та ін.).
14. Інтерес учнів до вивчення української мови (великий, значний, незначний, відсутній).
15. Результат уроку (відповідає, не відповідає меті, завданням), компетентнісно орієнтований (корелює з компетентностями - предметною, ключовими) чи орієнтований лише на ЗУНи.
16. Урок проведено на (високому, достатньому, посередньому, низькому) науковому рівні; методично (грамотно, належно, недостатньо грамотно, незадовільно).
17. Орієнтовні рекомендації для вчителя:
- дотримуватися вимог програми;
- ознайомитися з рекомендаціями інструктивно-методичних матеріалів, навчально-методичних посібників із питань українськомовної освіти;
- вивчити досвід розв’язання відповідних методичних проблем у практиці роботи вчителів-словесників;
- звернути увагу на підготовку учнів до уроку, наявність у них підручників, словників, зошитів, на організацію групових і парних видів роботи, на чіткість і лаконічність формулювання завдань учням, естетичний вигляд наочних посібників та ін.;
- відвідати уроки колег у паралельних класах;
- поглиблено самостійно вивчити відповідну тему.
________________________________________
Немає коментарів:
Дописати коментар