Про блог


   Доброго дня, шановний відвідувачу! Запрошую до нашого блогу. "Нашого", бо основними співтворцями блогу "Лінгвометодична майстерня українського філолога" є я, Оксана Кучерук, і здобувачі ННІ філології та журналістики ЖДУ імені Івана Франка.
  У блозі приділено увагу різним питанням теорії і практики навчання української мови, зокрема методам, технологіям навчання, електронним освітнім ресурсам та ін.
   Частину блогу присвячено сучасним підходам до мовної освіти, інтеграції ІКТ у традиційну лінгвометодику, формуванню інфомедійної грамотності. Зокрема, на сторінках блогу пропонуємо навчальні веб-квести з української мови, ігрові завдання, презентації, студентські історії у формі лонгриду...
   Окремою сторінкою подано опис актуальних методичних публікацій.

- " "... Викладання мови – найтяжча справа. Викладати цей предмет повинні найздібніші й найталановитіші. Бо це не просто передача знань, практичних умінь, навичок. Це передусім виховання. Виховання розуму, формування думки, копітке різьблення й ліплення найтонших рис духовного обличчя людини. Адже із думки і слова почалося становлення людини… Викладання мови – майстерність творення людської душі, бо воно є найніжнішим, найтоншим діткненням до серця дитини" (В.О.Сухомлинський. "Слово рідної мови").

- менту"

21 коментар:

  1. Потужний потік нової інформації, реклами, застосування комп'ютерних технологій на телебаченні, розповсюдження ігрових приставок, електронних іграшок і комп'ютерів надають велику увагу на виховання дитини і його сприйняття навколишнього світу. Істотно змінюється і характер його улюбленої практичної діяльності - гри, змінюються і його улюблені герої і захоплення. Раніше інформацію з будь-якої теми дитина могла отримати за різними каналами: підручник, довідкова література, лекція вчителя, конспект уроку.

    Але, сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Виникає питання, навіщо це потрібно. Мозок дитини, налаштований на отримання знань у формі розважальних програм по телебаченню, набагато легше сприйме запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіа засобів. Тому на мою думку використання ікт є дуже важливим в процесі сучасної освіти

    ВідповістиВидалити
  2. Під час шаленого ритму сучасності необхідно впроваджувати інтерактивні завдання та застосувати інформаційні технології на уроках української мови. Стереотипи про гаджети, як розвагу в минулому, адже зараз їх використання - навід'ємна частина життя кожного з нас. Використання ІКТ створюють сприятливі умови для формування в учнів здатності сприймати матеріал різнобічно, системно та емоційно. До того ж, залучення цікавих програм, додатків, інтерактивів є чудовою мотивацією у опануванні знань. Оскільки ІКТ поєднують абсолютно усі сфери, їх залучення сприяє формуванню та розвитку ключових компетентностей учнів. Варто пам'ятати, що ІКТ створюють можливості не лише для вивчення матеріалу та застосування знань, але й реалізації творчого потенціалу учнів.
    Оскільки все більше інформації ми споживаємо в мережі Інтернет, надзвичайно важливо формувати та розвивати культуру мовлення учнів, що сприятиме їх мовній компетентності, а також підвищуватиме рівень медіаграмотності.

    Дякую за Вашу ініціативу у впровадженні інформаційних технологій в педагогіці, а також натхнення :)

    ВідповістиВидалити
  3. Інтеграція засобів ІКТ у традиційну
    методику навчання фахових дисциплін майбутніх учителів української мови і
    літератури сприяє формуванню позитивного ставлення студентів до професійної
    освіти. За таких умов студенти досягають успіху в навчанні, у них підвищується
    мотивація до освітнього процесу і до засвоєння навчальних дисциплін.

    ВідповістиВидалити
  4. ІКТ стали не тільки розвагою, а й методом продуктивного навчання та учіння. Цілком з вами згідна, дякую за приклади навчальних веб-квестів з української мови, ігрові завдання, презентації, студентські історії у формі лонгриду...

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Сучасні світові тенденції зумовили якісні зміни у підготовці вчителя української мови. Тепер він має володіти креативним мислення, педагогічними технологіями, ІКТ...
      У статті Оксани Анатоліївни "Педагогічна технологія в лінгвометодичній підготовці вчителя-словесника" доцільно зазначено, що вчитель української мови має поєднувати кілька функціональних образів: технолога, майстерного методиста, тонкого психолога,
      педагога-вихователя, організатора комунікативної взаємодії з учнями, дослідника...

      Щиро дякуємо за можливість навчатися, за цікаві та креативні завдання. Ми впевнені, що отримані знання обов'язково знадобляться нам у подальшій професійній діяльності.

      Видалити
  5. Завдяки сучасним підходам до мовної освіти, викладання інформації для учнів стало інтерактивним й наочним. Педагог може обирати, як саме йому візуалізувати та в якій формі буде його матеріал. Загалом за допомогою, сучасних технічних, та інформаційних технологій, засвоювання навчального матеріалу, стало кращим.

    ВідповістиВидалити
  6. Інноваційні методи є актуальними сьогодні. Як ніколи. Вони оптимізують навчальний процес, створюють на занятті атмосферу творчості і співпраці вчителя і учня, роблять заняття цікавим. Буду використовувати метод кейсів на уроках літератури при вирішенні порушеної проблеми чи ситуації в художньому творі. Бо за допомогою цього методу учні мають можливість проявити і удосконалити аналітичні навички, навчитися працювати в команді. Кейс-метод дозволяє обрати різні творчі етапи виконання:  створення буктрейлера, постера, презентації, доповіді; організація і проведення дискусій, дебатів, конференцій; виступ мікрогрупи у складі спікера, історика, культуролога, літературознавця, політолога тощо.

    ВідповістиВидалити
  7. Робота в комп'ютерних мережах сприяє підвищенню грамотності, розвитку мови, інтересу до навчання. Завдяки доступу до професійних банків і баз даних учні отримують інформацію про розвиток наукових проблем, беруть участь у діяльності дослідницьких колективів.

    ВідповістиВидалити
  8. Завдяки інноваційним технологіям відбуваються суттєві зміни в навчальному процесі, у центрі якого тепер перебуває особистість учня, а головною метою стає розвиток його інтелектуальних і творчих здібностей, пізнавальної активності, усвідомлення моральних цінностей.
    Інноваційні методи міцно увійшли в методику викладання , адже саме вони надають чудову можливість педагогу проілюструвати будь-який матеріал, озвучити його кращими творами вітчизняного чи зарубіжного мистецтва, показати матеріальний світ, що оточував письменника, тобто показати художній світ митця за короткий проміжок часу.

    ВідповістиВидалити
  9. В наш час використання ІКТ набуває піку популярності. Це, перш за все, практично та зручно, адже більше можна не обмежуватись лише текстом в підручнмку, а значно розширити свій кругозір завдяки мережі. Можна знайти масу корисної інформації та безліч варіантів як саме нею користуватись. Ми відходимо від того часу, де все писали від руки і бачили лише такст та іноді ілюстрації до нього. Це значно розвиває інтерес до навчання, плегшує розуміння, засвоєння, запам'ятовування та відтворення нової інформації. Ми в будь-який час можемо зайти в мережу з гаджета і розвиватись далі, навіть під час поїздки кудись можемо елементарно проходити якісь квести онлайн, це дуже зручно, як на мене. Я дякую Вам за можливість навчитись не лише користуватись готовими завданнями, а й самостійно їх створювати. В майбутньому це значно полегшить працю вчителя і не треба буде нести 30 листочків із завданням на урок, а можна буде просто дати посилання, де діти виконуватимуть все, що потрібно на освітньому рівні, а ми, як вчителі, будемо просто насолоджуватись своєю роботою.

    ВідповістиВидалити
  10. В сучасному світі звичне нам навчання, традиційне, змінило своє русло. За незалежних від нас причин(пандемія) і не тільки через це, а й через те, що світ стає ще більш мобільним ми практично перейшли від звичних нам паперових підручників на різні гаджети(телефони, ноутбуки, планшети і т.п.) Звичайно, що це не так просто, для цього потрібні певні навики та знання. Цього ми і набуваємо, виконуючи різні практичні, самостійні та лабораторні завдання з курсу "Методика викладання української мови в закладах освіти". Пройшовши цей курс я, як майбутній вчитель, можу замінити звичайні вправи з книжки,на вправи з інфомедійним компонентом. Для тематичного оцінювання знань можу створити інтерактивні вправи в мережі Інтернет; використовувати кейс-уроки, лепбуки і т.п. За що хочу подякувати викладачу Кучерук Оксані Анатоліївні, яка не дає опустити руки. Певна, що це все не опануєш так швидко, але скільки ми живемо, стільки і навчаємося. Сподіваюся, що в майбутньому я розроблю більше цікавого матеріалу для навчання української мови і ним буде користуватися підростаюче покоління.

    ВідповістиВидалити
  11. Педагогічна технологія – це науково обґрунтована педагогічна система, яка гарантує досягнення певної навчальної мети через чітко визначений наперед кінцевий результат.
    Будь-яка педагогічна технологія - це інформаційна технологія, оскільки основу технологічного процесу навчання складає отримання і перетворення інформації.
    Інформаційно-комунікаційні технології – технології організації навчального процесу з використанням новітніх електронних засобів навчання, зокрема комп’ютерів, що спрямовані на заохочення та мотивацію учнів до навчання, отримання необхідних знань і подальшої освіти та самоосвіти
    Використання ІКТ у навчально-виховному процесі дозволяє змінити роль учителя (виступає як дизайнер уроку, фасилітатор, менеджер), що в свою чергу створює умови для активної діяльності учня, а комп’ютер при цьому – це навчальний інструмент, засіб організації навчання, джерело інформації та банк довготривалого її збереження.

    ВідповістиВидалити
  12. Основне завдання вчителя, який використовує ІКТ, – навчити дітей до-бувати інформацію і її аналізувати, розвивати вміння робити це швидко й ефективно, що формує навички, які знадобиться їм у житті, незалежно від обраної професії. Використання на уроках інформаційно-комунікаційних технологій дозволяє поглиблено усвідомлювати та засвоювати учням навчальний матеріал. Це створює сприятливі умови для формування в дитини здатності сприймати предмети та явища різнобічно, системно, емоційно.

    ВідповістиВидалити
  13. Сучасний розвиток освіти спрямований на формування в учнів цілісної картини світу з адекватним ставленням до неї та на створення умов для соціалізації юної особистості в інформаційно-цифровому суспільстві. З огляду на це,педагогам дуже важливо віднайти шляхи формування та розвитку інфомедійної грамотності школярів.
    Формування ІМГ в учнівської молоді потребує модернізації занять з української мови, зокрема створення уроків із інфомедійним компонентом. Дуже цікавою є інфографіка "Відмінювання числівника", яка допоможе школярам краще опанувати цю тему. Для підготовки до ЗНО доречно використати відеопрезентацію "Український правопис:практичні запитання", де розглянуто зміни в новому правописі.
    Статті цього блогу зацікавлять всіх: студентів, викладачів, школярів та їхніх батьків.

    ВідповістиВидалити
  14. Звичне навчання відступає на задній план, а особливо в умовах навчання дистанційного. Тому нині без ІКТ й кроку не ступиш (у хорошому сенсі, звичайно ж). ІКТ позитивно впливають на інтелектуальний та творчий розвиток. Блог наповнений безліччю корисної інформації. Дописи будуть цікаві як педагогам, так і студентам та школярам.

    ВідповістиВидалити
  15. Сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Учні краще сприймають інформацію у формі розважальних програм по телебаченню та набагато легше сприймають запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіа засобів, які стали досить популярні в наш час, адже без ІКТ зараз не може обійтись жоден навчальний заклад. Необхідно навчити кожну дитину за короткий проміжок часу освоювати, перетворювати і використовувати в практичній діяльності величезні масиви інформації. Тому дуже важливо організувати процес навчання так, щоб дитина активно, з цікавістю і захопленням працювала на уроці, бачила плоди своєї праці і могла їх оцінити. Сучасний комп'ютер разом з тим є для дитини рівноправним партнером, здатним дуже тонко реагувати на його дії і запити. З іншого боку, цей метод навчання є досить привабливим і для вчителів, адже допомагає їм краще оцінити здібності і знання дитини, зрозуміти його, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи навчання.
    Статті цього блогу допоможуть вчителю в організуванні цікавих та креативних уроків, які будуть спрямовані на розвиток творчої та високорозвиненої особистості; стануть помічником у створенні різних інтерактивних вправ та методів, допоможуть зробити уроки/пари для учнів/студентів незабутніми.

    ВідповістиВидалити
  16. У період інноваційних технологій не варто про них забута. Використовуючи комп’ютерні технології, різноманітні інформаційні ігри важливі для кращого засвоєння матеріалу на уроках української мови. До того ж, залучення цікавих програм, додатків, є дуже важливим аспектом в опануванні знань. Використання комп'ютерних програм, конструкторів уроків, тренажерів, презентацій, анімації, аудіо-, відео- та фотоматеріалів створює новий мультимедійний контент уроку.

    Актуальність дослідження зумовлена тим, що застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні – одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. В останні роки комп’ютерна техніка й інші засоби інформаційних технологій стали все частіше використовуватись.

    Значну роль у роботі з підготовки та накопичення дидактичних матеріалів відіграє комп'ютер: моделювання та конструювання навчальних занять, позакласних заходів, створення мультимедійних презентацій, електронних засобів навчання. Все це дає змогу сформувати банк даних. Основною метою всіх інновацій в освітній галузі є сприяння переходу від механічного засвоєння учнями знань до формування вмінь і навичок самостійно здобувати знання. Успішність розв'язання цього завдання значною мірою залежить від мети використання комп'ютера в навчальному процесі, якості й можливостей програмного забезпечення та від того, яке місце посяде комп'ютер в системі дидактичних засобів.

    ВідповістиВидалити
  17. Сьогодні хорошим вчителем є той, хто постійно навчається та розвивається.
    Не зважаючи на диплом, педагоги мають постійно підвищувати кваліфікацію та бути в тренді сучасних технологій.
    Безліч цікавої інформації, корисних сервісів та різноманітних робіт можна знайти в цьому блозі, а відповідно, це не може не надихати. Дякую за цей багаж знань всім тим, хто приклав до цього руку!)
    Бажаю успіхів та нових досягнень!

    ВідповістиВидалити