пʼятниця, 10 червня 2022 р.

Портфель учителя української мови НУШ

      Що наші студенти покладуть у свій портфель учителя? Відповідь на це запитання можна отримати, прочитавши їхні есе... Нижче кілька фрагментів...

 Що я покладу у свій портфель учителя української мови НУШ

     1. "НУШ – це школа, до якої учні ходять із задоволенням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Це місце, у якому діти не лише отримують знання, а й вчаться застосовувати їх у повсякденному житті. Одним із головних принципів НУШ є компетентний та креативний вчитель, який завжди йде назустріч новим та цікавим ідеям.

   Що ж я покладу у свій портфель учителя української мови НУШ? Перш за все знання та любов до кожного учня. Також наповню портфель власними креативними розробками, цікавими методами й неординарними ідеями (проводитиму уроки у формі ігор, квестів, подорожей…). 

   Не забуду й про своїх помічників, які завжди зі мною. Це онлайн-сервіси та інструменти, які допомагають мені створювати цікавезні інтерактивні завдання й захопливі дослідження (Learning Apps, Kahoot!, Word Art, Flippity…). 

  Обов’язково візьму із собою наочні матеріали, адже цікава візуалізація є запорукою результативного навчання.

   Наповнивши свій портфель таким багажем, я з впевненістю крокуватиму до своїх учнів!" (студентка 32 групи Альона Прищепа).


2. "Нова українська школа Три слова, а який глибокий сенс у них закодований! Це школа радості й розвитку, самовдосконалення й самореалізації. Це школа, у яку учні йдуть із задоволенням, а вчителі в ній – умотивовані та креативні. А що ж я покладу у свій портфель учителя української мови НУШ?

Навчальна дисципліна «Методика навчання української мови» дала мені невичерпні можливості. Я змогла сформувати власну «скарбничку» знань, напрацювань, які неодмінно використаю в подальшій професійній діяльності.

Покладу роботу з різними інтерактивними сервісами. За цей час змогла ознайомитися із величезною їх кількістю. Із-поміж них – LearningApps, Canva, Genially, Padlet, Mentimeter, Wizer.me, rebus1, Kahoot!, Quizizz, WordWall, Renderforest, Blogger, Jamboard тощо. Я зроблю все, аби моїм учням було цікаво зі мною, а українська мова не асоціювалася в них лишень із нудними правилами й безкінечними вправами з підручника. 

Візьму з собою цікаві завдання та вправи, які розробила протягом цього періоду, і які продовжу формувати надалі. Це, зокрема, мовна гра «Звукові детективи», мінізошити із системами вправ «Ступені порівняння прикметників», «Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми», «Будова слова і словотвір», «Проблемно-ситуативні завдання до вивчення будови слова і словотвору в школі», «Нестандартні завдання з морфології», «Звертання, вставні слова», «Система вправ для вивчення стилістики», «Тексти для переказів із супровідними завданнями» та ін.

Я покладу у свій портфель наочність. Бо ж ми розуміємо, що найкраще сучасні діти сприймають те, що вони бачать візуально. Моїми напрацюваннями, зокрема, є інфографіки «Прикладка», «Відмінювання числівників», «Наголос», «Найпоширеніші випадки чергування голосних/приголосних звуків», «Спрощення в групах приголосних», «Повні і неповні речення»; опорні конспекти «Займенник», «Безсполучникове складне речення»; картки «Фразеологічний дивограй», «Лексичні помилки».

Візьму з собою наш проєкт «Мова про мову» і залучатиму учнів до цієї діяльності. Покладу й низку відеоуроків, які навчилася розробляти упродовж занять із курсу МНУМ.

Я повсякчас пам’ятатиму про цікавезні методи, як-от «Асоціативний кущ», «Гронування», «Два – чотири – усі разом», «Займи позицію», «Коло ідей», «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Фішбоун», «Шість капелюшків», «ПРЕС» та тощо, а також цікаві форми уроків (гра, подорож, квест та ін.).

Я закарбую поради викладача. І завжди згадуватиму всі ті важливі моменти, на яких наголошували.

Але найголовніше… я покладу у свій портфель учителя НУШ любов до дітей, до своєї справи, до рідної мови, до України. І цю безмежну любов я передаватиму своїм учням.

Я покладу мотивацію, невичерпне бажання вдосконалюватися, розвиватися, бо без цього не уявляю сучасного вчителя. Адже робота педагога – це творчість, а не буденне заштовхування в голови дітей готових знань" (студентка 32 групи Вікторія Вельмик). 


3. "...До свого портфелю я покладу насамперед витривалість та терпіння. Дивний набір, але дуже необхідний. Для цікавого проведення уроків я не зможу обійтися без цікавих методів, креативних розробок. Ще обов’язкове захвачу онлайн-сервіси, адже це зручно, швидко і якісно. Дуже мені подобається візуалізація, її також до портфелю, адже таким способом інформація засвоюється швидше та на довше. У своїй роботі використовуватиму інтерактивні завдання, квести, ментальні карти.

Любов до своєї справи  це надважлива річ у моєму портфелі, без неї моя співпраця з дітьми не матиме сенсу. Мотивація, натхнення, співпраця – це те, без чого мій портфель буде пустим..." (студентка 32 групи Христина Довмат)


4. "...Для початку потрібно взяти  хороший настрій та готовність до роботи, щоб ваш день розпочався і продовжився вдало, - без цих компонентів портфель виглядатиме не цілісним. Авжеж, щоб діткам було цікаво навчатися і дізнаватися нове, без власних розробок нікуди. Флеш-карти, відео, презентації, ігри, хмаринки слів, інфографіки – все це, та навіть більше, потрібно обов’язково покласти до портфеля.

- А як же обід? – вигукне хтось. Так-так, обід ми також покладемо. Вчителю також потрібен перепочинок і підкріплення, щоб з новими силами продовжувати ділитися знаннями.

На мою думку, «вишенькою на торті» в портфелі вчителя повинна бути – ЛЮБОВ. Любов до дітей, любов до своєї праці, любов до колег. Адже, без цього почуття вся конструкція, яку так старанно вибудовуватиме вчитель, може водночас звалитися на голову. І кожен вчитель не повинен забувати, що без любові великого успіху не досягне ніхто. Ні вчителі, ні учні" (студентка 32 групи Дарина Вербицька).


5. "Нова українська школа – це школа, до якої учні ходять із задоволенням. Всім відомо, що мотивація та успіх школяра головним чином залежить саме від педагога. Тому важливо, щоб реалізувалась педагогіка партнерства, яка своєю чергою є ключем до всього...

До Нової української школи я хочу прийти з необхідним багажем знань роботи з усіма учнями, особливо з тими, хто має особливі освітні проблеми, для цього варто ознайомитись з особливостями організації навчальної діяльності для таких дітей.

Що ж я покладу у свій портфель учителя української мови НУШ? Перш за все, любов до кожної дитини, до її індивідуальності, потреб. Далі методи та прийоми роботи, які вмотивують учнів до вивчення предмета, забезпечать позитивний мікроклімат у класі та зацікавленість усіх учасників освітнього процесу («Коло ідей», «Мозковий штурм», «Фішбоун», «Аналіз сучасних пісень», Аналіз соціальних мереж», «Кросенс», «Кубування», «Мікрофон», «Навчаючи – учуся» тощо). Обов’язково ІКТ, адже, відомо, що найкраще учні запам’ятовують саме те, що не тільки чують, а й сприймають візуально. У своїй роботі використовуватиму інтерактивні завдання, квести, ментальні карти" (магістрантка 12 групи Анастасія Бугайчук).


6. "Свій портфель я поділю на 2 частини: матеріальну і нематеріальну.

До матеріальної віднесу професіограму вчителя, цифрове портфоліо, методичні рекомендації, роботу з інтерактивними сервісами, завдання та вправи, наочність, свої напрацювання та документацію і методологію.

До нематеріальної вкладу любов до дітей та своєї професії, любов до Батьківщини, природи, уважність, стресостійкість, відважність, позитив, мотивацію та бажання працювати" (магістрантка 12 групи Інна Меленчук).

9 коментарів:

  1. Учитель української мови НУШ має бути:

    Вчителем-новатором, який уміє створювати розвивальне освітнє середовище і який успішно впроваджує як традиційні, так і новітні методики, технології та прийоми.

    Громадянином своєї держави, який не лише володіє знаннями про права і свободи людини та розуміє сутність громадянського суспільства, але й здатний до ефективної командної роботи, вміє попереджувати та розв’язувати конфлікти, досягаючи компромісів.

    Володіти загальнокультурними компетентностями – розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва, а також усвідомлювати власну національну ідентичність.

    Фасилітатором та психологом, який цінує значущість фізичного, психічного і морального здоров’я дитини та сприяє творчому становленню школярів та їхній індивідуалізації.

    Компетентним в мовній комунікації – знатися на нормах і типах педагогічного спілкування, вміти вислуховувати, обстоювати власну позицію, здатним досягати педагогічних результатів засобами продуктивної комунікативної взаємодії.

    Підприємливим – вміти генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя задля підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави.

    Знатися на інформаційно-комунікаційних технологіях – орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства.

    ВідповістиВидалити
  2. Нову українську школу було дійсно створено для того, щоб діти із задоволенням приходили до навчального закладу. В зміст цих слів покладено великий сенс. Безпосередньо величезну роль в школі відіграє педагог, тому він і сам не має стояти на місці, а рухатись вперед з часом і технологіями. Вчитель має використовувати новітні техніки і методи навчання, саморозвиватися, зацікавлювати і вмотивовувати дітей. В наш час можна звичайний урок перетворити на цілу подорож в світ невідомої для школярів науки за допомогою неординарних форм уроків : кейс-урок, урок-дискусія, урок-дослідження, урок-звіт, урок-змагання, вебквест і багато інших.

    ВідповістиВидалити
  3. У свій портфель вчителя української мови, я поклала б:
    -лише свої найкращі якості та педагогічні здібності;
    -креативні та творчі завдання, бути новатором та прикладом для учнів;
    -вебсайти та програми для цікавих уроків.

    ВідповістиВидалити
  4. На мою думку, нові тенденції у сфері навчання позитивно відобразяться на науково-виховному процесі. Їх потрібно дотримуватися, задля того, щоб учні краще засвоювали матеріли уроку та ставали всебічно розвиненими.

    ВідповістиВидалити
  5. У розвинених країнах таких як: США, Велика Британія, Японія, Німеччина тощо, професія вчителя престижна та приваблива. Водночас навчати дітей тут можуть лише ті фахівці, які самі готові до саморозвитку.
    Цікаві думки про портфель учителя, говорить про те, як майбутні педагогі відповідально ставляться до своєї професії.

    ВідповістиВидалити
  6. Вчителі НУШ повинні розширювати сферу питань, до вирішення яких вони залучають учнів, й тим самим покращують якість навчання.Сьогодні вчитель повинен бути сучасною інтелігентною людиною й обов’язково володіти новими технологіями. Необхідно експериментувати разом з дітьми й створювати спільні проекти — так вони пізнають світ. Тільки вчитель, який шукає розвитку та йде в ногу з часом, здатний зрозуміти своїх нових учнів і бути їм цікавим.

    ВідповістиВидалити
  7. Чудові ідеї студентів!
    Приємно, коли читаєш та знаходиш для себе нові ідеї!
    Особливо мені сподобався та відгукується у серці, що окрім багатьох сервісів для викладання, обов*язково потрібно покласти у свій портфель любов до дітей. На мою думку, не маючи цього у своєму багажі - не потрібно переступати двері школи у якості вчителя.

    ВідповістиВидалити
  8. В сьогоденні вчитель має бути сучасною інтелігентною людиною, який йде в ногу з часом, здатний зрозуміти своїх учнів та вміти зацікавити їх. Успіхи школяра залежать і від вчителя. Головний виклик перед вчителем НУШ – навчити учнів використовувати в житті усі отримані знання, сформувати систему загальнолюдських цінностей. Вчителі НУШ насамперед готують дітей до життя.

    ВідповістиВидалити