вівторок, 9 квітня 2024 р.

Штучний інтелект в освіті: виклики, можливості


Наші магістрантки Тимошенко Світлана, Коломієць Тетяна, Кос Тетяна починають проєкт "Марафон мовної освіти". Перша зупинка під час "марафону" - "Що таке штучний інтелект?" (https://www.facebook.com/100017364032022/videos/337494335993227/).

Авторки проєкту освітнього марафону  молодчинки вже тому, що вони спровокували дискусію в коментарях під відео в соціальній мережі "Фейсбук". Справді, штучний інтелект і освіта – це не про класичне навчання… Це про виклики і можливості для освіти. Ми можемо не приймати ШІ, але він уже з нами... Тому краще думати, що з ним робити... Кому ця тема цікава, залишайте свої коментарі під відео в соціальній мережі "Фейсбук" або під цим дописом у блозі.

Питання ШІ в освіті є складним і суперечливим. Свідченням цього є коментарі на дискусійному майданчику під відео наших магістранток – бачимо, по суті, 2 протилежні погляди на проблему. Активний розвиток ШІ в наш час створює виклики для людини як моральної, соціокультурної мовної особистості, для контролю й оцінювання здобувачів освіти, для академічної доброчесності суб’єктів навчання, для відповідального створення текстів і поширення інформаційного контенту (бо ШІ працює на основі мовних моделей, які є в просторі інтернету) тощо.

Водночас ШІ уможливлює забезпечити інтерес до навчання, може сприяти розвитку критичного мислення, економити час на підготовку навчальних карток та інших дидактичних матеріалів. Чи будуть ці можливості використані з освітньою метою,  значною мірою залежить від педагога, від його світогляду, розуміння й уміння використовувати потенціал та інструменти штучного інтелекту в навчанні і навіть у дослідженні. При цьому доречно в критеріях оцінювання зазначити «правила-домовленості» між педагогом і здобувачем щодо використання ШІ в конкретній навчальній дисципліні.

5 коментарів:

  1. Штучний інтелект - це захоплива тема, яка викликає багато думок та дискусій. Цікаво спостерігати,як люди вітають розвиток штучного інтелекту і бачать у ньому безліч можливостей для покращення якості життя, розвитку технологій. Інші, з іншого боку, висловлюють обурення через проблеми.

    ВідповістиВидалити
  2. Справді, штучний інтелект в навчанні є досить суперечливою темою. Проте, його можна використовувати для створення інтерактивних навчальних програм, індивідуалізації навчального процесу, автоматизації оцінювання, впровадження інноваційних методів навчання, таких як віртуальна реальність.

    ВідповістиВидалити
  3. ШІ надзвичайно цікава тема для 21 століття, його можна застосува всюди, і в роботі, і в навчанні. Це крок в велике цифрове майбутнє

    ВідповістиВидалити
  4. Штучний інтелект має значний вплив на систему освіти, впроваджуючи інноваційні підходи та інструменти для покращення навчального процесу.Впровадження ШІ у навчання сприяє значним змінам в освіті, роблячи її більш доступною, ефективною та адаптованою до індивідуальних потреб учнів

    ВідповістиВидалити
  5. На сьогодні штучний інтелект є безумовно цікавою темою для обговорення.
    Звичайно,ми живемо у 21столітті і маємо крокувати із часом,удосконалюватися...
    Але,особисто я,не є прихильницею ШІ!
    Якщо за людей роботу буде виконувати ШІ то невдовзі багато професій просто зникне з ринку праці.Ми не зможемо самі розпоряджатися своїм особистим життям.Людину замінить комп'ютер,як на мене,так бути неповинно,адже кожна людина є єдиною і неповторною*))

    ВідповістиВидалити